Resultaten praktijkscholen

Het praktijkonderwijs (pro) heeft als pedagogische missie en als wettelijke opdracht leerlingen voor te bereiden op actieve deelname aan de maatschappij en aan het arbeidsproces.

Lees meer ›Resultaten praktijkscholen

Voortijdig schoolverlaten (VSV)

Jongeren die zonder diploma van school gaan, hebben minder kansen om zelf in hun onderhoud te voorzien. Daarom heeft de Rijksoverheid als doelstelling dat zoveel mogelijk jongeren een startkwalificatie halen.

Lees meer ›Voortijdig schoolverlaten (VSV)

Vavo-leerlingen

Op 1 oktober 2021 bedroeg het aantal vavo-leerlingen 203, waarvan 58 reguliere vavo-leerlingen en 145 teruggekeerde gezakte vavo-leerlingen.

Lees meer ›Vavo-leerlingen

ICT in het onderwijs

ICT is onmisbaar in het onderwijs van vandaag. Afgelopen jaar heeft ICT een cruciale rol gespeeld in de ontwikkelingen die versneld plaatsvinden in deze turbulente tijd.

Lees meer ›ICT in het onderwijs

Onderwijstechnologie in het leermiddelenbeleid

Het verslagjaar was het jaar van de Europese aanbesteding Leermiddelen. Leermiddelen zijn niet alleen maar boeken. Er is een exponentiele groei te zien in digitale leermiddelen.

Lees meer ›Onderwijstechnologie in het leermiddelenbeleid

Strategisch personeelsbeleid

Nu en in de toekomst beschikken over voldoende en kwalitatief goed personeel is cruciaal voor de kwaliteit van ons onderwijs. Daarom is HRM-beleid een belangrijke pijler van ons visiedocument Koers 2023.

Lees meer ›Strategisch personeelsbeleid

Strategische personeelsplanning

In 2019 is een trendmodel ontwikkeld ten behoeve van strategische personeelsplanning. Dit model is maatwerk voor de vereniging. Het geeft inzicht in de personele ontwikkelingen van onderwijskundig personeel over 5 en 10 jaar.

Lees meer ›Strategische personeelsplanning

Aanpak lerarentekort

Met de subsidieregeling Regionale Aanpak Personeelstekort (RAP) stimuleert het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap schoolbesturen, scholen en lerarenopleidingen het lerarentekort gezamenlijk aan te pakken.

Lees meer ›Aanpak lerarentekort

Regionale arbeidsmarkten

Sinds 2015 werken scholen binnen regionale arbeidsmarktregio’s intensief samen bij het opstellen van de formatie en het vormgeven van een regionale arbeidsmarkt.

Lees meer ›Regionale arbeidsmarkten

Academische Opleidingsscholen

Een Academische Opleidingsschool (AOS) is een door het ministerie van OCW erkend educatief partnerschap van scholen en lerarenopleidingen. Zij leiden samen aankomende leraren op.

Lees meer ›Academische Opleidingsscholen